[10] Prinsip Hidupku

Posted by Mohammad Afieq ibn Ismail on Thursday, March 4, 2010 | 0 comments

Allah ialah tuhanku,
Rasulullah ialah idolaku,
Islam adalah jalanku.

Itulah prinsip diri ana, inshaAllah, dgn izin Allah SWT, hingga akhir hayat ana.
Berdoalah supaya diri antum sentiasa di jalan yang diredhai oleh Allah.

"Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah Islam. Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama Islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka. Dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya."
(19, Al-i-Imran)

"Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi."
(85, Al-i-Imran)

"Bagaimana Allah akan memberi petunjuk hidayah kepada sesuatu kaum yang kufur ingkar sesudah mereka beriman, dan juga sesudah mereka menyaksikan bahawa Rasulullah (Nabi Muhammad) itu adalah benar, dan telah datang pula kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberikan petunjuk hidayahNya kepada kaum yang zalim."
(86, Al-i-Imran)

Blogger Templates